Wednesday, July 3, 2013

Nincs kire szavazni

Sosem hittem volna, hogy eljön a pillanat - a magyar választásokon a szavazat leadása bonyolultabb lesz, mint a bolgár választásokon. De bekövetkezett.

Könnyű volt kezdetben: kizártam a szélsőbalt és a szélsőjobbot, elvi okokból ilyenekre nem szavazok. Ezzel kizártuk a Jobbikot, a Munkáspártokat, a 4K-t, Mebalt, Zöld Baloldalt, s a többi hasonlót.

Az utóbbi 15 év - s különösen a utóbbi 3 - bizonyította, hogy a Fideszt is ki kell zárni. Bár nem szélsőséges párt, az általa képviselt modell abszurd, értelmetlen és kudarcra van ítélve. A latin-amerikai politikában sem vonzott se Perón, se Chávez, szóval ugyanezt magyar szinkronnal sem kérem. S bár Fehéroroszországban ez  a modell működik, nem hinném, hogy hosszú távon működőképes lenne.

Jött Gyurcsány. Leszámítva 2004-es idegenellenes nacionalista bűnét, még reménység volt az új DK. Gazdaságpolitikai elképzelései rendben vannak. Azonban gyorsan kiderült: nem őszinte, hazug és destruktív. Akkor iratkoztam le támogató listájukról, amikor kimondták: támogatják a "meleg" "házasságot". Hát, ezzel ki is írták magukat a rendes emberek köréből. Jól tettem, idén már fel is fognak vonulni a magyar homoklobbi rendes évi hisztériáján.

Jött Bajnai. A kezdeti pozitív jelzések után  jött hiba hiba hátán. Szövetség az anarchista-nihilista Millával és az LMP rosszabbik felével, majd tolódás a demagógia és a populizmus felé.

Az MSZP hozzájuk képest jobb. Kicsit amolyan ellen-Fidesz, light változatban. De nagyon nehezemre esne rájuk szavazni. Bár ezt nem zárnám ki teljesen.

Váratlanul reményt keltett  a maradék LMP jobboldali fordulata. Bár az LMP zöld alapeszméit ostabaságnak tartom, ez  a fordulat - különösen az eddigi legjobb magyar köztársasági elnök, Sólyom László közelebbi bevonása  a pártba - erős reményt kelt. Talán így eljut az LMP oda, hogy a legkisebb rossszá váljon.

De csodálkoznék, ha ők kivételesen nem szúrnák el ezt a lehetőséget az elkövetkező hónapokban...

4 comments:

  1. Nálam az LMP lesz a nyerő ha nem csúszik el szocdem irányba. Erre azonban sajnos megvan az esély.

    ReplyDelete
  2. Kedves Maxval, elég ha csak a személyes érdekeit és a pénztárcáját nézi. Az egész politikai elit furcsa, jövő herdáló szervezetekből áll - egyiknek sem lehet elhinni a felelős gondolkodást.

    Persze aki rosszabbul jár rögtön tudja kire NEM szabad szavaznia.

    ReplyDelete
  3. Ugyanígy vagyok én is, nem tudom, igazán kire lehetne szavazni. Egy biztos, nem Fidesz, nem Jobbik. Én is az Együtt-tel szimpatizáltam, ingadozok még hogy Együtt vagy LMP.

    ReplyDelete