Sunday, January 13, 2013

Te mire neveled a gyerekedet?

- Ugye arra, hogy a pénz nem fontos? Ugye nem engeded tévezni?

- Én az életre nevelem. Arra, hogy a pénz nagyon fontos – mondom.

- Dehát hogyan lehetsz ilyen lelketlen és kegyetlen? Megrontod a gyereket!

- Megrontom a valósággal? Különben meg én igenis az egyik legfontosabb dolognak tartom a pénzt, s azokat, akik a pénzt nem fontosnak mondják, eszelősöknek vagy hazugoknak vélem. A pénz a társadalom fontos értékmérője. Elismerem, hogy vannak nagyon fontos dolgok, melyeknél a pénz nem ér, ez azonban nem jelenti a pénz lényegtelenségét. A gyereknek meg kell tanulnia a pénz fontosságát. A pénz csak kétféle embertípusnak nem fontos: annak akinek nagyon sok van belőle és annak, aki a társadalmon kívül él. Én nagyon tisztelem a társadalmon kívül élő lelki embereket, pl. a szerzeteseket, s ha a gyerekem szerzetes akarna lenni, én támogatnám. Viszont ha mégsem akarna szerzetes lenni – s ez a valószínűbb -, akkor nem szeretném, ha lumpen lenne. Márpedig a pénzt jelentéktelen dolognak vallók jellemzően narkósként, lumpenként vagy terroristaként végzik.

- S ami a mocskot illeti, ami a tévéből és az internetről zúdul ránk?

- Nem gondolom, hogy az mocsok lenne. Sokféle dolog zúdul ránk onnan. Jó is, rossz is, semleges. Értékes is, értéktelen is, káros is, nagyon káros is. Én a gyereket gondolkodni tanítom, hogy ő maga tudjon válogatni. Ha tiltok is valamit, elmondom az okát, s megérti. Igyekszem viszont alapesetben nem tiltani semmit. Én azt szeretném, ha a gyerekemből szabad ember válna.

No comments:

Post a Comment