Tuesday, February 26, 2013

A hívő kommunista

Hanna elbeszélése.

*


Amikor harmadikos voltam, ő nyolcadikos volt.

Aztán KISZ-vezető lett. S komolyan hitt. A szocializmust propagálta. Valami kerületi vezető is lett.

Aztán összeomlott a rendszer. 1991-ben láttam egy metrómegállónál, hogy sült gesztenyét árul. Ő nem ismert meg, komoran magába volt temetkezve. S nagyon mérges volt az arca, dühös volt. Várt rá a pártkarrier, a könnyű élet, s erre, mint villámcsapás az égből, visszajött a kapitalizmus. Haragudott a világra, s leginkább a KISZ és a Párt vezetőire, hogy elárulták a rendszert.

Én meg örültem. Mindig undorodtam tőle. Mert vagy buta volt és azért hitt a gyűlöletes marxizmusban, vagy pedig rosszakaratú volt. Nem tudtam végülis, hogy melyik a kettő közül. De mindegy: mindkét esetben megérdemelte.

S direkt nem vettem sült gesztenyét, pedig az egyik kedvencem.

No comments:

Post a Comment