Thursday, February 7, 2013

Rohanj!

Preema írása.

*


Rohanj, árpádsávosok a téren!

Amikor a 2006-os húgyosforradalom idején a Kossuth teret napokig lumpenek tartották megszállva, egyszer kiváncsiságból arra mentem. Nem akartam én politizálni, csak körülnézni. Azonban képtelen voltam semleges arcot magamra ölteni, a sok árpádsávos zászló láttán ösztönösen gyűlöletbe torzult az arcom. Szemfüles nyilas suhancok észrevették arckifejezésemet: - Figyelj, az a csaj egy besúgó, nézd a mocskos zsidó pofáját! - hallottam meg, s tudtam, hogy rólam beszélnek, pedig csajnak kicsit már idős vagyok, s zsidó mivoltomról sincs tudomásom. Ösztönösen elindultam, el a tértől. Majd egy saroknál befordulva, rohanni kezdtem. Éreztem, hogy rohannom kell.

4 comments:

  1. Bocs, de szerintem te is hasonlítasz ezekhez a fiatalokhoz, tele vagy előitélettel és gyűlölettel mint ők. Ha rendesen szóba álltál volna velük, biztos, hogy magad is meglepődtél volna, mennyire sokfélék:)

    ReplyDelete
  2. Van amikor jobb nem szóba állni mással.

    ReplyDelete
  3. És előitéletek alapján gyülölködni is jobb?

    ReplyDelete
  4. Ez nem előítélet, hanem utóítélet. Gyűlölködés? Nincs gyűlölködés.

    ReplyDelete